Documenten scannen met je telefoon (Android)
De traditionele scanner kan de deur uit! Tegenwoordig kun je brieven, bonnetjes of zelfs een ID-kaart eenvoudig scannen met de Google Drive-app op je Android-toestel.
Wanneer scannen handig is
Soms is het nodig om een kopie van een ID-kaart of formulier te versturen. Bijvoorbeeld bij het afsluiten van een nieuwe verzekering of het aanvragen van toeslagen. Met de Google Drive-app heb je geen aparte scanner nodig: alles kan rechtstreeks via je smartphone
Documenten scannen met Google Drive op Android
Volg deze stappen om snel een document te scannen:
- Open de Drive-app (meestal te vinden in de map Google).
- Tik rechtsonder op het plusteken (+).
- Kies Scannen.
- Kies of de app Tijdens gebruik van app of Alleen deze keer toegang mag krijgen tot je camera.
- Onderin kun je kiezen voor Handmatig of Automatische opname. Wij raden Automatische opname aan.
- Leg het document duidelijk in beeld en houd je telefoon stil. De scan start automatisch. De blauwe lijn geeft aan wat er gescand wordt.
- Niet tevreden? Tik linksboven op het kruisje en probeer opnieuw.
- Tevreden? Tik rechtsboven op Klaar.
- Geef het bestand een naam onder ‘Bestandsnaam’.
- Kies of je het bestand wilt opslaan als pdf of JPEG.
- Selecteer onder Locatie de map in Mijn Drive waar je het bestand wilt opslaan.
- Tik rechtsboven op Opslaan.
Je document is nu succesvol gescand en opgeslagen in Google Drive. Klaar
|