Restaurant De Drie Provinciën winnaar Reviewtraining Drenthe

Drentse ondernemers laten hun gasten spreken Op 8 maart van dit jaar startte Marketing Drenthe met een reviewtraining voor bedrijven uit de toeristische sector. Meer dan 50 bedrijven deden hieraan mee en zorgden binnen een half jaar voor 8000 nieuwe reviews bij Drentse ondernemers. De grote winnaar is restaurant De Drie Provinciën, die mooie stappen zette tijdens de training. Brigitte Koninga, verantwoordelijk voor de marketing bij De Drie Provinciën reageert uitgelaten: “We hebben veel geleerd en ervaren de positieve werking van de reviews zowel bij onze gasten als bij onze medewerkers.”


Reviewtraining
De reviewtraining is georganiseerd door Marketing Drenthe en het Digitaal Buffet. “We wilden de bedrijven de kans geven met hun reviews aan de slag te gaan, omdat we zagen dat in de besluitvorming van een bezoeker online reviews een grote rol spelen”, aldus Gijs Klompmaker van Marketing Drenthe. Gedurende een half jaar werden de deelnemers aan de reviewtraining begeleid in hun omgang met reviews. Hoe krijg je meer reviews? Wat kun je doen om waardevolle reviews te krijgen en hoe reageer je hierop? “Al voor de zomer werd duidelijk dat aandacht voor reviews een positieve uitwerking heeft op de actief deelnemende bedrijven,” laat Klompmaker weten. Naast Restaurant De Drie Provinciën waren er nog twee uitblinkers die in de prijzen vielen tijdens de slotbijeenkomst: Hof van Saksen en Hotel Karsten.

Groei van 104% door winnaar
Restaurant De Drie Provinciën heeft tijdens de reviewtraining een groei van maar liefst 104% doorgemaakt. Nog indrukwekkender is het feit dat ze op bijna alle reviews hebben gereageerd. Tijdens de training werd hier nadrukkelijk op gewezen en Brigitte heeft de voordelen gezien. “Naast alle logische voordelen, zie ik ook dat de collega’s (nog) beter worden door die vaak positieve feedback. Die waardering stimuleert ook het team.” Dagmar Arends, medewerker bij de Drie Provinciën, vult aan: “De bediening geniet van de waardering en in de keuken zijn we super trots op de foto’s van onze gerechten die we op Google terug zien.”


Drenthe op de kaart
“Met meer reviews is de ondernemer online beter zichtbaar en uiteindelijk Drenthe als bestemming natuurlijk ook, daar zit een mooie koppeling van succes,” zegt Klompmaker. Maar dat is niet de hoofdreden achter deze training geweest. “Het gaat vooral om het prikkelen van het bewustzijn bij de ondernemer. Dat hier kansen liggen voor je bedrijf en dat om reviews vragen en reageren op reviews werkt”. Bezoekers die een review schreven bij de deelnemende bedrijven, maakten kans op een weekendje weg in Drenthe. Deze prijs is beschikbaar gesteld door Bospark Langeloërduinen Norg. Met flyers en een toolkit van Marketing Drenthe konden deelnemers deze actie kenbaar maken bij hun gasten.

Reacties

Fotoboek

Social media

Advertenties

RAPIDE Internet

Agenda