Van Liere Media uit Emmen investeert in unieke digitale pers

EMMEN ?Van Liere Media breidt haar productiecapaciteit uit door de investering in een extra digitale kleurendrukpers. ?Een unieke machine, want naast de bekende voordelen van digitaal drukwerk zoals korte levertijden, kleine oplages tegen acceptabele kosten en variabel drukwerk is het met deze digitale pers mogelijk te printen volgens de ISO-norm?, zegt Wouter van Liere.

Daarmee is gelijk een wereldprimeur aangestipt. Want Van Liere Media heeft als eerste drukker ter wereld het FOGRA certificaat voor digitaal drukken volgens de ISO 12647 norm gehaald. Deze norm maakt het mogelijk de kwaliteit van drukwerk meetbaar en dus controleerbaar te maken. Dit was eerder alleen beschikbaar voor traditionele offset drukpersen. Door als eerste ter wereld deze norm te halen op haar digitale productie apparatuur heeft Van Liere Media aangetoond tot de meest innovatieve grafische bedrijven van Nederland te horen.

Nadat in de zomer van 2008 de capaciteit al meer dan verdubbeld was door te investeren in een nieuwe digitale drukpers, is in februari 2009 de capaciteit dus opnieuw fors uitgebreid door de plaatsing van nog een digitale drukpers. De nieuwe investering is ingegeven door de toegenomen vraag naar drukwerk in kleine oplagen met korte levertijden.

Grootformaat printer
Daarnaast heeft Van Liere Media haar productaanbod uitgebreid door te investeren in een  grootformaat kleurenprinter. Met de aanschaf van een grootformaat kleurenprinter betreedt Van Liere nu ook de grootformaatmarkt. “Van onze klanten krijgen we steeds vaker de vraag of we voor hen ook de grootformaat printproducties kunnen verzorgen. Hierbij moet je denken aan bouwtekeningen, landkaarten, winkelposters en banners.”

Bij de printerkeuze speelde duurzaamheid een grote rol. Wouter van Liere: “We zijn een bedrijf waar mens en milieu centraal staan, daar moet ons machinepark dus ook op afgestemd zijn.” De nieuwe printer van de Nederlandse fabrikant Océ geeft dan ook geen ozon, geur of fijnstof af. Daarnaast is deze ‘groene’ printer ontwikkeld vanuit het Cradle to Cradle concept.

Foto: Andre en Wouter van Liere buigen zich over het resultaat van de nieuwe grootformaat printer.

Over Van Liere Media
Van Liere Media is een voorloper in de grafische industrie. Het bedrijf heeft zich omgevormd van traditionele drukwerkproducent tot een full-service dienstverlener op het gebied van communicatie en wordt binnen de grafimediasector gezien als een  voorloper op het gebied van nieuwe technologie. “Met de inzet van onze kennis en middelen geven we op een praktische manier invulling aan de communicatiebehoefte van onze opdrachtgevers.”

Van Liere Media verzorgt complete huisstijlen voor haar relaties. “We produceren de huisstijlen in zowel traditionele vorm zoals briefpapier en visitekaartjes als in digitale vorm. Hierbij moet je denken aan websites, emailsjablonen en office-templates.” De logistieke diensten van Van Liere gaan zover dat zij voor klanten complete bestelprocessen heeft geautomatiseerd en de distributie zeer fijnmazig en just-in-time kan uitvoeren.

Uiteraard produceert Van Liere Media ook promotiemiddelen voor haar klanten. Niet alleen de traditionele folders en websites, maar steeds meer ook crossmediale producties en gepersonaliseerde mailingen. “Door een combinatie te maken van traditionele en nieuwe media zijn we in staat de effectiviteit te meten van campagnes.” Volgens Van Liere een must in deze moeilijke economische tijden: “Klanten weten nu tenminste of het reclamebudget goed is besteed. Daarnaast kan tijdig gestuurd worden door te produceren in kleine oplages.”

Met de inzet van in eigen huis ontwikkelde automatiseringsoplossingen zorgt Van Liere Media ervoor dat klanten zelf snel en eenvoudig drukwerk kunnen samenstellen. Zonder tussenkomst van een ontwerpbureau is de klant zelf in staat om snel bijvoorbeeld een professionele nieuwsbrief of folder te maken. “Met de drukwerkkwaliteit van een professional, want wij dragen nog steeds zorg voor de productie” besluit Van Liere.

Reacties

Fotoboek

Social media

Advertenties

Agenda