Hiphop in Drenthe krijgt boost

Professionaliseren via ‘Bridging the Gap’ Assen/Hoogeveen – Zes rappers in Drenthe krijgen de kans om mee te doen aan ‘Bridging the Gap’, een talentontwikkelingstraject van Stichting Kunst & Cultuur en Scala Centrum voor de Kunsten. De instellingen slaan een brug van Drenthe naar professionele begeleiding en opnames in Amsterdam, het mekka van de urban muziek, om hiphop in Drenthe een zetje te geven.


Projectleiders Zukarn Withagen en Erik de Vries willen de hiphopscene in Drenthe een impuls geven. Aanmelden om mee te doen kan tot 22 maart 2020 door een filmpje met een korte introductie en performance te sturen naar bridgingthegap@ontdekscala.nl.

Een vakjury, met onder meer artist & repertoire manager en producer Bjorn Sno van Aces Music Records, selecteert de talenten die in de tweede helft van maart kunnen starten met het traject. Meer informatie over ‘Bridging the Gap’ en de voorwaarden zijn te vinden op ontdekscala.nl en kunstencultuur.nl.

Zukarn Withagen (artistiek leider): ‘In Drenthe zijn de faciliteiten, professionele begeleiding en netwerkmogelijkheden voor raptalenten beperkt, waardoor ze in hun ontwikkeling begrensd worden. De bekende studio’s en bijna alle grote hiphopartiesten zijn gevestigd in het westen van het land. Wij brengen talentvolle rappers graag naar de Randstad om zich verder te kunnen professionaliseren.’

Studio van Bjorn Sno in Amsterdam
Het hele ontwikkelingstraject duurt ruim vier maanden en begint met coachingsgesprekken, workshops, huiswerkopdrachten en een inspiratiesessie. Vervolgens gaan de talenten met een coach en Bjorn Sno aan het werk in zijn professionele opnamestudio in Amsterdam. Bekende rappers zoals Lange Frans en Baas B, Brace, Negativ, Greengang, Djaga Djaga en 3 of a kind gingen hen daar voor.

Optreden Bevrijdingsfestival Drenthe en Vogelpop
De rappers werken toe naar een live optreden op het Bevrijdingsfestival Drenthe en een releaseparty op Vogelpop op 24 juli 2020. De opnames worden tevens gestreamd op Spotify. Alle ontwikkelingen rond de deelnemers zijn te zijner tijd te volgen via social media.

Zukarn: ‘We hopen dat ‘Bridging the Gap’ een succes blijkt en we er een vervolg aan kunnen geven. Met de deelnemers gaan we na die drie maanden kijken wat het traject heeft gebracht en welke vervolgstappen ze kunnen zetten.’

Reacties

Fotoboek

Social media

Advertenties

RAPIDE Internet

Agenda