Qbuzz drie keer op rij beste vervoerder Nederland

ASSEN - Voor het derde jaar op rij maakt Qbuzz de kwaliteitsbelofte waar. Uit de Openbaar Vervoer Klantenbarometer 2011 blijkt dat de busmaatschappij met een gemiddeld cijfer van een 7,5 de hoogste waardering van haar klanten krijgt. In Rotterdam levert Qbuzz met een 7,8 de beste kwaliteit van het Nederlandse openbaar vervoer. Onder andere de vriendelijkheid van chauffeurs en de veiligheid scoren bovengemiddeld.
Betrouwbaar
Met een totaalscore van 7,8 is Qbuzz in Rotterdam de beste vervoerder van Nederland en scoort zij ver boven het landelijk gemiddelde van een 7,2. De busvervoerder die in Rotterdam, Zuid Oost Friesland en Groningen en Drenthe rijdt heeft gemiddeld een totaalscore van 7,5. Dit is het derde jaar op rij dat Qbuzz de hoogste waardering van haar klanten krijgt.

Kwaliteitsbelofte
Qbuzz is erg trots op de score. Deze uitslag bevestigt dat Qbuzz het anders doet en dat dit door klanten positief wordt gewaardeerd. Daarnaast geeft de uitslag een goede indicatie van de kwaliteit van de chauffeurs. Op veel items waarover de klant namelijk kan oordelen heeft de chauffeur grote invloed. Niet alleen op veiligheid, maar ook op vriendelijkheid wordt aanzienlijk hoger gescoord dan het landelijk gemiddelde. ’De kwaliteitsbelofte die we hebben gedaan maken we waar. Onze doelstelling is een kwaliteitsstrijder te zijn waarbij onze professionele chauffeurs voor een tevreden klant zorgen’, aldus Rob van Holten. ‘Het is geweldig om te zien dat deze aanpak ook dit jaar wordt beloond met zo’n hoog cijfer. Dit laat zien dat wij onze kwaliteitsbelofte waarmaken. We willen onze klanten bedanken
voor de waardering. Samen met onze collega’s doen we er alles aan om de kwaliteit zo hoog te houden en waar nodig te verbeteren’.

Landelijk onderzoek
De klantenbarometer is een landelijk onderzoek naar de mening van klanten over het openbaar (stadsen streek) vervoer. Zesentachtig duizend reizigers geven rapportcijfers die met hun reis te maken hebben. Deze lopen uiteen van het gemak van instappen tot de klantvriendelijkheid van de chauffeur. Het onderzoek is in 87 onderzoeksgebieden gehouden.

Reacties

Fotoboek

Social media

Advertenties

RAPIDE Internet

Agenda